Kako se Barbi bavi rodnim stereotipima kroz „Dream Gap Project“

08 Mar 2025

„Dream Gap Project“ je globalna inicijativa koju je pokrenuo Mattel, poznata američka kompanija za proizvodnju igračaka, kako bi pažnju javnosti skrenuo na nevidljivu barijeru koju zovemo „dream gap“. Naime, svi mi se rađamo sa istim snovima – da jednog dana postanemo doktori i doktorke, naučnici i naučnice, direktori i direktorke, astronauti i astronautkinje…, ali istraživanja pokazuju da već sa pet godina devojčice, usled društvenih stereotipa, počinju da sumnjaju u svoje sposobnosti i ograničavaju sopstveni potencijal samo zato što su devojčice. Ova velika kampanja imala je za cilj da podigne svest globalne javnosti o ovom pitanju i inspiriše mlade žene da nastave da sanjaju velike snove.

Video „Dream Gap Project“ je moćan, emotivan film u kojem devojčice govore direktno u kameru o izazovima sa kojima se suočavaju zbog rodnih stereotipa. Svojim rečima ističu kako ih društvo uči da veruju da nisu pametne ili sposobne kao dečaci, a kako to jednostavno nije tačno. Video koristi stvarne podatke i emocionalno pripovedanje kako bi istakao da rana rodna pristrasnost i stereotipi utiču na samopouzdanje i ambiciju devojčica i mladih žena, te poziva na promenu.

U okviru ove kampanje, Barbi ne samo da širi svest javnosti, već učestvuje i u finansiranju istraživanja i podržava organizacije koje su fokusirane na rodnu ravnopravnost. Poruka je jasna: zatvaranje tzv. dream gap-a (ovog jaza između snova i realnosti) počinje osnaživanjem devojaka da veruju u sebe i davanjem primera šta je moguće. Ova kampanja je poziv na akciju da se pomogne svakoj devojci da uoči svoj puni potencijal.